Wednesday

קמטים של עשירים - פשתן



קיץ, חורף - פשתן
הבד הטבעי הזה עושה לי משהו, למרות שהוא מתקמט - אני אוהבת אותו.

אני קוראת לקימטוטים האלה - קמטים של עשירים, למה?

מפני שפשתן טהור באיכות גבוהה וטובה אינו זול.
הגידול והיצור קשה אבל התוצאה מושלמת !

פשתן נקי מתקמט אבל עם הוא מעורב בסיב סינטטי - הלכו הקמטים - הלך השיק !!


טיפה הסטוריה ומידע
הפשתן קיים כ-8000 שנה ונמצא בשימוש בקברי הפרעונים החנוטים שהשתמרו להפליא.
בגדי הכהנים ששימשו בבית המקדש היו עשויים פשתן יוקרתי טהור ומכאן אין לערב פשתן עם צמר - שעטנאז.
הפשתן גדל בארצות מערב ומזרח אירופה, שוודיה ודנמרק 
אבל האיכות הגבוהה והטובה ביותר גדלה באירלנד, בלגיה, שווצריה, פולין, ספרד, והודו.
צבעי הפשתן הטבעי נעים על ספקטרום השנהבים והאפורים, את הגוון הלבן מקבלים על ידי הלבנה
בתהליך מיוחד.

בגדי נשים וחליפות גברים מאוד מקובלים בארצות אירופה ודרום אמריקה.
הפשתן אידיאלי לימים חמים כי ידוע ומוכר שהוא נחשב לבד "מקרר".
ובארצנו החמה אפשר ללבוש אותו גם בחורף.

שינה על מצעים עשויים מפשתן באריגה צפופה אין נעימה וחלקה ממנה -
הסטייל היוקרתי והשיק בהתגלמותו !

מפות ומפיות שירשתי מסבתי עם רקמת אותיות שמה כל כך יוקרתיים ויפים 
שאני שומרת אותם רק לימי חג כמו פסח וראש השנה.

נחזור לבגדים, אני משתדלת לשים את ידי על כל פריט איכותי שנקרה בדרכי ומהווה עבורי
משב רוח רענן עם השתלטות הסינטטי על עולמנו.


מכנסי החצאית / קולוטס
אני אוהבת מכנסי חצאית, ושמחה מאוד שחזרו שוב לאופנה.
כבר בעבר היה לי זוג כזה ונהיניתי ממנו מאוד למרות הקושי הקל בהתנהלות בשרותים,
אבל גם אוברולים הם בעייתיים ובכל זאת אוהבת אותם - מתרגלים.
ולא פרטים קטנים כאלה ימנעו ממני מלהינות מהם.

יש בקולוטס סוג של שיק יוקרתי שבמקרה הזה משתלב נפלא עם הפשתן.
לא ממש חצאית ולא ממש מכנס רגיל, התנועתיות שבקולוטס נשית רכה ויחד עם זאת
ספורטיבית-אלגנטית וכל כך נוחה בהליכה ובישיבה
ממליצה בחום.


לקולוטס צרפתי חולצת-טי עם קישוט סרט אדום מפייטים וחגורה אדומה - שעובדים טוב מאוד
עם ה- cafe au lait של המכנסים.
ז'קט לבן עם פרחים ורודים בגלל מזג האוויר ולהשלמת המראה נעלתי נעלים מנומרות כתשובה לחצאית.

המכנסיים נקנו בשוודיה וכך גם הג'קט אבל אפשר למצא פריטים דומים בכל מקום 
שמכבד את עצמו.
לפני מספר שנים קניתי מספר זוגות מכנסי פשתן ב- H&M  ואני מאמינה שאפשר למצוא
גם ברשתות אחורת או בחנויות מעצבים.

הטריק הוא למצוא את האיכות הנכונה והטהורה ללא עירוב סינטטי, 
מה שנקרה - 100% פשתן. 



על האיכויות השונות של הפשתן למדתי עם הזמן והנסיון 
ואם אתן לא מפחדות לקום מישיבה ארוכה עם הקימטוטים - "קמטים של עשירים" !
ואם אתן לא מפחדות מגיהוץ - הפשתן הוא בשבילכן.


אני לובשת
מכנס חצאית/קולוטס 
טי סרט פייטים - H&M 
ג'קט פירחוני 
נעלים מנומרות אוסף פרטי
תיק בן מספר שנים - ליז קלייבורן

זהו זה להפעם מקווה שסיקרנתי אתכן וגרמתי לכן לחשוב על פריט פשתן במלתחה שלכן - לא תצטערו !

** ואם אתן זקוקות לעזרה
     אני כאן בשבילכן - יעוץ וליווי סטיילינג
     צריך רק ליצור קשר
     ולשלוח הודעה פרטית בפייסבוק

תגובתכן חשובה לי כתבו הערות ולחצו לייק

ועד לפעם הבאה,

להת' שלכן ורדה
בשיק וסטייל

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...